Treceți la conținutul principal

Sfarsit de an si de sezon 2013

Vrem nu vrem a venit si finalul de sezon. Temperatura apei Dunarii a scazut sub 10 grade la intrarea in tara iar media zilnica a temperaturii aerului va accelera aceasta scadere. E sfarsit de noiembrie, desi anul trecut pe 30 noiembrie eram in Delta Dunarii cu Ionut si nea Iliescu prin Pardina, era soare, o zi superba.
Pe unde am mai pescuit in ultimile luni? Am mai fost de cateva ori prin Delta, o fuga de doua zile in zona localitatii Murighiol cu pescuit din barca la stiuca si biban. Defapt stiuca nu prea mergea, asta se intampla pe 10 octombrie, si atunci am hotarat sa ne distram cu bibani si rosioare pe canalul Uzlina la intrarea in lacurile Uzlina si Isac cu muste artificiale. Am mai reusit apoi sa fac trei iesiri pe canalul Sireasa la pescuit de caras si stiuca. Stiucile si mai bine spus marlitele si pixurile erau in mare verva si le pacaleam cu orice naluca. O rotativa era suficienta ca la doua aruncari sa prinzi una dar marele of pe care l-am avut au fost zecile de braconieri care bagau in sacosa fara sa tina cont de dimensiune.
Carasii au fost superbi, nu vreau sa va spun cati sau ce cantitati s-au prins, de ordinul zecilor de kilograme, dar frumusetea a constat in marimea lor, exemplarele medii aveau 300 grame dar multi treceau de 600. Mancau bine la rama rosie si la vermusi dar puteai incerca orice.
Urmeaza luna viitoare sa fac o statistica mai generala a locurilor pe unde am pescuit bine si cu rezultate si de care sa tin cont pentru programul din 2014.
Pe langa casa m-am mai distrat cu clenii si avatii pe Arges dar si cu obletii, stiucile sau bibanii de pe Neajlov. Cert este ca pe perioada iernii planuiesc o iesire pe luna la canalul cu apa calda de la Cernavoda unde anul trecut am avut rezultate foarte bune atat la avat si salau dar unde am vazut capturi de babusca, caras, platica si chiar crap. Iesirile astea vor fi benefice in primul rand fiindca ne vor mentine in forma pe timpul iernii ( s-a facut tuica destula anul asta ) si apoi vor fi multe teste de facut la ustensile, monturi, muste…

Planurile pentru 2014

Cel mai important lucru pe care imi doresc sa il realizez este sa reusesc sa modific toate nalucile si mustele artificiale si sa le trec pe carlige barbless, sa refac tipul de montura cu un streamer sau doua pentru avat, sa refac echipamentul de pescuit pentru spinning si sa raman la doua lansete, una ultra light si alta light. Vreau sa intensific pescuitul cu muste artificial a speciilor mici si foarte mici de peste precum obletele. Vreau sa acord mai mult timp pescuitului in Delta Dunarii, sa incep sezonul undeva la mijlocul lunii martie asa cum am facut si anul asta cand am avut parte si de capture frumoase si sa reusesc sa stau in aprilie una, doua saptamani.

Capitolul Flyfishing, capitol neglijat anul asta va trebui tratat cu mai multa atentie. Pescuitul cu snurul trebuie sa ocupe un procent mai mare din timpul efectiv de pescuit, ma gandesc undeva la 20-25% in prima faza.
Un alt capitol neglijat anul asta a fost pescuitul pe rauri si cu siguranta ca si aceasta problema va trebui rezolvata. E vorba de raurile din zona de deal in primul rand, Buzau, Basca dar si cele de campie.

La magazinele de pescuit am deschis o sectiune pentru materiale de flytying gandite pentru muscarii de rand care nu vor sa investeasca sume mari in material dar care vor sa isi lege singuri mustele. Am conceput pachete de fulgi, carlige, bile, krystal flash, pene de diferite culori si dimensiuni tocmai pentru a veni in sprijinul legatorilor si desigur vor mai urma si alte articole pe pagina musca.ro despre tehnici pentru legarea mustelor, filmari si alte sfaturi. Tot la magazine va incepe sa apara o categorie de muste si streamere destinate muscarilor cu buget redus si estimez ca din decembrie sa putem afisa déjà spre vanzare primele modele pentru oblate, biban si avat la preturi incepand cu UN LEU.
Proiectul clubului trebuie deasemeni pus in practica deoarece este un moment prielnic sa ne implicam in nenumaratele probleme legate de pescuitul in Romania.

Calendarul activitatilor pentru 2014 va trebui definitivat in decembrie deoarece urmeaza sa discutam despre expeditiile in Grecia si Norvegia din lunile mai si iulie si va trebui sa stim déjà cine poate merge.

Nu uitati, www.muste-artificiale.shopmania.biz
magazinul nostru cu muste artificiale
www.musca.ro locul unde ne bem cafeaua zilnic.

Postări populare de pe acest blog

Pescuit civilizat in Delta Tisei din Ungaria

REGULAMENT DE PESCUIT IN DELTA TISEI DIN UNGARIA !!!

Stimate coleg pescar!
Împreună cu dvs. ne-ar plăcea să îmbogățim fondul piscicol al lacului Tisza-tó pe care dorim să-l protejăm pentru ca împrejurimile sale să fie cât mai nepoluate și atractive. Pescarul adevărat prinde pești prin mijloace sportive, metode reglementate și îi tratează cu blândețe. Nu trebuie să uităm când pescuim nici de faptul că peștii sunt ființe sensibile, cărora nu trebuie să le producem suferințe inutile. Reglementările (restricțiile) introduse de noi servesc doar la menținerea fondului piscicol.
Facem apel la dvs. să contribuiți la asigurarea pentru cât mai mulți pescari a unor capturi prin mijloace şi metode sportive, raportarea cu considerație la pești, petrecerea timpului liber dând dovadă de cultură, relaxarea în natură, protejarea mediului acvatic și de mal. Vă invităm să ne fiți parteneri în atingerea acestor deziderate, să ne solicitați sprijinul, iar dacă se întâmplă să constatați ceva de natură contr…

Pescuitul avatului primavara

Cu totii asteptam primavara cu nerabdare din diverse motive dar cand vine vorba de pescuit nerabdarea atinge cote maxime. Dar ce inseamna primavara atunci cand pescuim? Ce inseamna celelalte anotimpuri?
     Fiecare specie de peste are particularitatile ei si se observa ca in functie de metabolism incepe sa se hraneasca mai devreme sau mai tarziu. Nu o sa discut acum cazurile in care in diverse bazine private de pe la Dunavat am prins crapi in februarie sau pe canalul de apa calda de la Cernavoda vaduvita tot in februarie, si voi lua in calcul o statistica facuta pe baza rezultatelor mele in ultimii 5 ani de cand le monitorizez cu precizie in conditii de viata naturale si pe ape libere. Ca variabile am tinut cont de data calendaristica, cote ( Dunare ), temperatura in aer si apa, presiunea atmosferica.

Literatura aparuta din abundenta pe internet spune ca avatul incepe sa iasa dupa hrana atunci cand apa trece de 6 grade dar practica mea mi-a aratat ca 10 grade e punctul in care …

Pescuit prin tarile Europei

Am revenit in tara dupa aproape doua saptamani
de pelerinaj pe apele Europei. Imi propusesem la plecare sa pescuim cate putin prin toate tarile din traseu si sa ne desfatam mai mult pe apele nordice din Suedia si Norvegia si in mare masura am si reusit.
Ar fi foarte multe de scris si desigur tot as omite destule fiindca zilele petrecute acolo au fost traite cu intensitate maxima. Sa nu uitam ca in Suedia de exemplu intunericul tinea cam trei ore.
In Cehia, Slovacia si Germania am stat putin, cateva ore, si nu imi pot permite sa trag vreo concluzie clara, exceptie poate face Germania unde am mai pescuit si in alti ani si unde apele, chiar si paraiasele de un metru latime sunt pline de pesti. Si vorbesc de pesti mari. Fara indoiala ca acolo e paradisul pescarilor numai ca nu e usor sa pescuiesti in Germania si nu stiu cati compatrioti ar fi pregatiti sa o faca sau ar merita.

Suedia a fost tara unde ne-am stabilit cartierul general si unde am stat cateva zile deoarece hotarasem ca peste …