Treceți la conținutul principal

Paste fericit in Delta Dunarii

Anul asta, ca si in multi alti ani, nu am avut nimic pregatit pentru zilele de sarbatoare si cum a mai picat si 1 mai pe aproape era pacat sa stau si acasa dar si sa plec o saptamana prin lumea mare. Asa mi-a venit ideea sa petrecem un paste putin prelungit undeva in Delta. Nu eram in situatia de a duce acolo stiu eu ce mese imbelsugate, ba chiar din contra am zis ca e mai bine sa petrecem mai modesc asa ca am pus in bagaje o sticla cu vin rosu, o litra de palinca, 10 oua, cartofi si alte cateva maruntisuri. Nu miei, vaci sau alte dihanii de genul asta. Am stat cu cortul, am facut mancare, am inrosit ouale
si pot sa ma declar multumit ca am trecut cu bine peste ispita romaneasca a meselor pline cu de toate si a burdihanelor umplute pana la refuz de parca Mantuitorul ar fi lasat vreo lege ca de sarbatori sa mancam si sa bem pana ajungem la spital. Pot chiar sa spun ca datorita programului aproape spartan de pescuit am venit acasa cu 1-2 kg lipsa ceea ce iarasi mi-a convenit. Am avut si peripetii, mi s-a stricat motorul barcii si era sa inoptam pe un canal retras fara posibilitatea de a gasi pamant si fara haine groase sau mancare dar am reusit sa iesim din impas cu bine.
Am pescuit pe canal mila 35 si apoi in zona Baltenii de jos si pot spune ca la Balteni locul de campare amplasat chiar pe malul Dunarii si vremea superba au fost o incantare. Am pescuit zilnic si am stat mai mult in apa dar a meritat deoarece am prins avati destui si am reusit sa facem peste 70-80 de filmari cu eliberarea lor.
Nu am oprit nici chiar pentru un gratar fiindca suntem in prohibitie si nu ne-ar fi stat bine pescari sportivi sa facem prostii asa ca am rabdat, am mancat cartofi cu zacusca si sunt multumit ca am reusit sa facem atatea filmari, unii pesti depasind cu mult limita admisa pentru retinere. Am mai vazut si braconieri, cu plase in general dar am gasit si monofilamente amplasate prin locuri dosite si uitate acolo, pline de pesti in putrefactie.
A fost placut si ne-am simtit bine.
Si nu pot sa inchei aceste randuri fara a-mi arata MAHNIREA care ma cuprinde cand vad ca oameni care ar vrea sa para respectabili fac lucruri demne de dispret si se mai si lauda public cu ele pe retelele de socializare. Nu ii voi judeca eu astazi aici dar am sa incerc sa trag un semnal de alarma.
Exista in zona Severinului un cult dezvoltat pentru prinderea scrumbiei de Dunare, cu orice pret si cu orice mijloace. Oamenii de toate categoriile incearca sa ne convinga ca prohibitia nu e prohibitie, ca legea acolo este una data de fosta Iugoslavie, ca scrumbia nu este un bun national ci un peste al altora pe care putem sa il casapim, ca nu are importanta ca saraca vine sa depuna icrele si ca de la an la an e tot mai putina si alte gogomanii care sa le dea lor, celor de acolo in primul rand posibilitatea sa prinda fara mila, in prohibitie si sa care acasa tot, sa vanda pestele, sa isi vanda produsele necesare acestei industrii, scule de pescuit si accesorii. Incerc sa ma implic intr-un proiect de stopare a acestui fenomen si am sa dezvolt acet proiect aici probabil luna viitoare.
Exista deasemenea alti oameni ( termenul este pur tehnic fiindca ei s-ar putea mult mai bine numi animale ) care prind pesti, monstri, somni, salai sau alte specii cu ancore si care posteaza pozele pe retelele de socializare, poze in care se vad clar taieturile cauzate de greblat si impotriva carora iarasi nu facem nimic.
Si altii, dintr-o zona zis mai civilizata a tarii cum este banatul care la fel se lauda cu capturi prinse in prohibitie si pe care chipurile le-au eliberat desi pe imagini apar sfori legate in gura pestilor sau pe vesta de pescuit se vede setul de agrafe si alte asemenea scapari care ne arata micimea individului.
Pentru toti acestia RUSINE, si sa nu ne oprim nepasatori in fata lor fiindca ei fura din avutul nostru, al tuturor. Sa incercam sa facem ceva, sa le dam peste nas caci merita...

Nu uitati, www.muste-artificiale.shopmania.biz
magazinul nostru cu muste artificiale
www.musca.ro locul unde ne bem cafeaua zilnic.

1. Salut,
    Am vizionat deja cateva filmulete cu eliberari, dar nu prea ne arati streamerele prinzatoare. De ce?

De fapt cred ca e mai bine asa. Nu le arata tuturor, ca nu toata lumea elibereaza.

Borza.

2. Am uitat sa va felicit pentru numeroasele capturi eliberate.

Bravo baieti!

Daca 50% din pescuitorii din Romania ar proceda ca voi alta ar fi soarta pescuitlui sportivi, dar ...

Borza.

3. Subscriu in totalitate

Koade

Postări populare de pe acest blog

Pescuit civilizat in Delta Tisei din Ungaria

REGULAMENT DE PESCUIT IN DELTA TISEI DIN UNGARIA !!!

Stimate coleg pescar!
Împreună cu dvs. ne-ar plăcea să îmbogățim fondul piscicol al lacului Tisza-tó pe care dorim să-l protejăm pentru ca împrejurimile sale să fie cât mai nepoluate și atractive. Pescarul adevărat prinde pești prin mijloace sportive, metode reglementate și îi tratează cu blândețe. Nu trebuie să uităm când pescuim nici de faptul că peștii sunt ființe sensibile, cărora nu trebuie să le producem suferințe inutile. Reglementările (restricțiile) introduse de noi servesc doar la menținerea fondului piscicol.
Facem apel la dvs. să contribuiți la asigurarea pentru cât mai mulți pescari a unor capturi prin mijloace şi metode sportive, raportarea cu considerație la pești, petrecerea timpului liber dând dovadă de cultură, relaxarea în natură, protejarea mediului acvatic și de mal. Vă invităm să ne fiți parteneri în atingerea acestor deziderate, să ne solicitați sprijinul, iar dacă se întâmplă să constatați ceva de natură contr…

Pescuitul avatului primavara

Cu totii asteptam primavara cu nerabdare din diverse motive dar cand vine vorba de pescuit nerabdarea atinge cote maxime. Dar ce inseamna primavara atunci cand pescuim? Ce inseamna celelalte anotimpuri?
     Fiecare specie de peste are particularitatile ei si se observa ca in functie de metabolism incepe sa se hraneasca mai devreme sau mai tarziu. Nu o sa discut acum cazurile in care in diverse bazine private de pe la Dunavat am prins crapi in februarie sau pe canalul de apa calda de la Cernavoda vaduvita tot in februarie, si voi lua in calcul o statistica facuta pe baza rezultatelor mele in ultimii 5 ani de cand le monitorizez cu precizie in conditii de viata naturale si pe ape libere. Ca variabile am tinut cont de data calendaristica, cote ( Dunare ), temperatura in aer si apa, presiunea atmosferica.

Literatura aparuta din abundenta pe internet spune ca avatul incepe sa iasa dupa hrana atunci cand apa trece de 6 grade dar practica mea mi-a aratat ca 10 grade e punctul in care …

Pescuit prin tarile Europei

Am revenit in tara dupa aproape doua saptamani
de pelerinaj pe apele Europei. Imi propusesem la plecare sa pescuim cate putin prin toate tarile din traseu si sa ne desfatam mai mult pe apele nordice din Suedia si Norvegia si in mare masura am si reusit.
Ar fi foarte multe de scris si desigur tot as omite destule fiindca zilele petrecute acolo au fost traite cu intensitate maxima. Sa nu uitam ca in Suedia de exemplu intunericul tinea cam trei ore.
In Cehia, Slovacia si Germania am stat putin, cateva ore, si nu imi pot permite sa trag vreo concluzie clara, exceptie poate face Germania unde am mai pescuit si in alti ani si unde apele, chiar si paraiasele de un metru latime sunt pline de pesti. Si vorbesc de pesti mari. Fara indoiala ca acolo e paradisul pescarilor numai ca nu e usor sa pescuiesti in Germania si nu stiu cati compatrioti ar fi pregatiti sa o faca sau ar merita.

Suedia a fost tara unde ne-am stabilit cartierul general si unde am stat cateva zile deoarece hotarasem ca peste …