Treceți la conținutul principal

Iarna pe canalul cu apa calda de la Cernavoda

Astazi as vrea sa va povestesc despre cele trei partide de pescuit avute pe acest canal si voi incerca sa va fac o prezentare cat mai completa. Este deci primul an in care ma incumet sa merg acolo si asta deoarece din informatiile adunate de pe internet si de la prieteni, stiam ca aglomeratia este la loc de cinste ceea ce nu imi place deloc. Cu ani in urma obisnuiam sa pescuiesc iarna langa Braila pe canalul cu apa calda al termocentralei din Chiscani dar intre timp termocentrala si-a pierdut utilitatea iar crapii si carasii uriasi de acolo cred ca au disparut de mult.
Prima iesire a fost in data de 12 februarie 2013 si a avut ca baza de plecare pe de o parte curiozitatea fireasca de a vedea fata adevarata a acestui loc dar si insistenta prietenului George de la Buzau combinata cu dorinta amandurora de a arunca in sfarsit mustele in lupta dupa cateva luni de abstinenta. George a fost virusat de catre mine cu microbul mustelor si iata ca efectele m-au afectat rapid si pe mine adica vorbit-venit-plecat. Drumul e simplu si bun, daca vii dinspre Bucuresti ai autostrada soarelui pana in Cernavoda apoi tii drumul judetean 223 care duce in final spre Harsova si pe care mergeti 2 km de la iesirea din Cernavoda si dati de canal. Faceti stanga dupa preferinte inainte de podetul care il traverseaza sau dupa. E de preferat dupa podet deoarece drumul e pietruit si merge pana in Dunare pe cand pe cealalta parte la jumatatea lui dai de o baltoaca pe care o poti ocoli doar prin padure, e un drum vizibil pe google earth pe langa stalpii de inalta tensiune care te duce tot la Dunare si unde e mai liniste. Ca si capturi vreau sa stiti ca am fost foarte multumiti amandoi fiindca am prins si avati si salai si eu chiar si o vaduvita de aproape 500
grame si toate astea doar la momeli artificiale dintre care avatii doar la streamerele model 2013 pe
pe care eram tare curios sa le testez si care au fost fenomenale. E vorba de modelul fulg de nea. Cel mai mare avat a avut 1.3 kg. Aglomeratia e mare dar locuri gasesti deoarece am observat ca stationarii sunt disciplinati de regula si dau cu lansetele grupate, cu feeder de regula si vin pe cicluri, unii sunt acolo, altii vin dimineata, altii la pranz si asta pe masura ce mai pleaca din ceilalti. Pentru spinning e mai usor fiindca sunt locurile libere atat sub cascada unde curentii nu permit alt tip de pescuit dar si in gura Dunarii unde la fel locul e neprietenos cu stationarii. Braconieri sunt, poate nu atat de multi pe cat ma asteptam dar din pacate sunt si folosesc aproape tot arsenalul cunoscut, parasute, ancore, plase, halau.
Am profitat apoi pe 21 februarie si am mai dat o fuga cu George si iarasi am fost multumiti. Am testat de aceasta data niste streamere 2013 la fel de noi si o tehnica noua care deasemeni au dat rezultate. Am dormit o noapte acolo si am avut doua zile diferite adica prima in care mustele si maiestria mea au facut legea si a doua in care vedeta a fost George. Ce as remarca din aceasta partida.

In primul rand ca tot pestele prins a fost eliberat si pot sa spun ca am prins suficient in conditiile in care ceilalti cam somau. Defapt la artificiale nu a luat nimeni nimic si chiar a fost bine ca am avut ideea cu eliberatul ca sa dam un exemplu tuturor care cred ca apele nationale sunt un sac fara fund de unde se pot infrupta cand vor si cat vor. Filmari cu eliberarile le-am postat pe youtube in speranta ca exemplul nostru va fi urmat si de alti sportivi. Pe 9 martie am mai fost cu Koade si am luat si barca pentru ca ma rodea ideea de a da chiar la confluenta canalului cu Dunarea unde apele limpezi se intalneau cu cele tulburi si unde pescarusii aveau foarte mult de lucru cu obletii zapaciti de avati. De pe mal nu se prea poate arunca pana acolo, nici chiar cei cu ancorele nu reusesc cu plumbii lor de 60-80 grame dar poate asta e sansa pestilor sa nu fie exterminati. Un alt lucru observat la aceste iesiri este ca rapitorul mananca dimineata devreme, pe intuneric chiar si o face cam inca o ora pe lumina apoi rar de tot, doar rataciti. In schimb avatul are activitate uneori chiar foarte mare si ii alearga pe obleti toata ziua dar momelile noastre nu prea il incanta deloc. Cu barca nu am facut nimic deosebit, poate am luat cativa mai mari, peste 1,5 kg dar la fel ca zilele precedente a mancat doar dimineata si in restul zilei a facut doar spectacol si atat. Vantul puternic ne-a gonit in final spre casa, si Dunarea era in scadere si nu manca deloc nici la stationar asa ca a fost o alegere buna. Concluzia ar fi ca pentru perioada de iarna cand asteptarea ne apasa canalul cu apa calda este o optiune serioasa. am vazut prinzandu-se si un ciortan frumusel, caras, platica si babusca cate 10-20 kg de om in zilele bune deci chiar merita, nu mai vorbesc de corturi amplasate acolo in februarie... Va doresc fir intins tuturor si nu uitati ca bucuria voastra nu mai poate fi si a copiilor vostri daca nu mai si eliberati cativa pesti, macar pe cei ce nu au dimensiunile legale. Si va mai spun un secret pe care il voi dezvolta altadata mai bine, rapitorii dar nu numai ei sunt plini de paraziti deci inca un motiv sa mai renuntati la ideea ca ii luati doar ca sa mancati un peste proaspat si bun.

Nu uitati, www.muste-artificiale.shopmania.biz
magazinul nostru cu muste artificiale
www.musca.ro locul unde ne bem cafeaua zilnic.

Postări populare de pe acest blog

Pescuit civilizat in Delta Tisei din Ungaria

REGULAMENT DE PESCUIT IN DELTA TISEI DIN UNGARIA !!!

Stimate coleg pescar!
Împreună cu dvs. ne-ar plăcea să îmbogățim fondul piscicol al lacului Tisza-tó pe care dorim să-l protejăm pentru ca împrejurimile sale să fie cât mai nepoluate și atractive. Pescarul adevărat prinde pești prin mijloace sportive, metode reglementate și îi tratează cu blândețe. Nu trebuie să uităm când pescuim nici de faptul că peștii sunt ființe sensibile, cărora nu trebuie să le producem suferințe inutile. Reglementările (restricțiile) introduse de noi servesc doar la menținerea fondului piscicol.
Facem apel la dvs. să contribuiți la asigurarea pentru cât mai mulți pescari a unor capturi prin mijloace şi metode sportive, raportarea cu considerație la pești, petrecerea timpului liber dând dovadă de cultură, relaxarea în natură, protejarea mediului acvatic și de mal. Vă invităm să ne fiți parteneri în atingerea acestor deziderate, să ne solicitați sprijinul, iar dacă se întâmplă să constatați ceva de natură contr…

Pescuitul avatului primavara

Cu totii asteptam primavara cu nerabdare din diverse motive dar cand vine vorba de pescuit nerabdarea atinge cote maxime. Dar ce inseamna primavara atunci cand pescuim? Ce inseamna celelalte anotimpuri?
     Fiecare specie de peste are particularitatile ei si se observa ca in functie de metabolism incepe sa se hraneasca mai devreme sau mai tarziu. Nu o sa discut acum cazurile in care in diverse bazine private de pe la Dunavat am prins crapi in februarie sau pe canalul de apa calda de la Cernavoda vaduvita tot in februarie, si voi lua in calcul o statistica facuta pe baza rezultatelor mele in ultimii 5 ani de cand le monitorizez cu precizie in conditii de viata naturale si pe ape libere. Ca variabile am tinut cont de data calendaristica, cote ( Dunare ), temperatura in aer si apa, presiunea atmosferica.

Literatura aparuta din abundenta pe internet spune ca avatul incepe sa iasa dupa hrana atunci cand apa trece de 6 grade dar practica mea mi-a aratat ca 10 grade e punctul in care …

Pescuit prin tarile Europei

Am revenit in tara dupa aproape doua saptamani
de pelerinaj pe apele Europei. Imi propusesem la plecare sa pescuim cate putin prin toate tarile din traseu si sa ne desfatam mai mult pe apele nordice din Suedia si Norvegia si in mare masura am si reusit.
Ar fi foarte multe de scris si desigur tot as omite destule fiindca zilele petrecute acolo au fost traite cu intensitate maxima. Sa nu uitam ca in Suedia de exemplu intunericul tinea cam trei ore.
In Cehia, Slovacia si Germania am stat putin, cateva ore, si nu imi pot permite sa trag vreo concluzie clara, exceptie poate face Germania unde am mai pescuit si in alti ani si unde apele, chiar si paraiasele de un metru latime sunt pline de pesti. Si vorbesc de pesti mari. Fara indoiala ca acolo e paradisul pescarilor numai ca nu e usor sa pescuiesti in Germania si nu stiu cati compatrioti ar fi pregatiti sa o faca sau ar merita.

Suedia a fost tara unde ne-am stabilit cartierul general si unde am stat cateva zile deoarece hotarasem ca peste …